دستگاه سختی گیر رزینی آب الپیکالا

سختی گیر رزینی جهت زدودن سختی آب میباشد که همان کلسیم و منیزیم می باشد و باعث رسوب در لوله ها کویل مسی و دیگر تجهیزات تاسیساتی می شود است که در دو نوع سختی گیر رزینی فلزی و frp می باشد.

کاربرد سختی گیر آب چیست

دستگاه سختی گیر رزینی، اگر شما هم به دنبال اطلاعات کامل درباره نحوه کار و یا صحیح ترین راه برای انتخاب سایز استاندار دستگاه سختی گیر رزینی می باشید با ما همراه شوید.

روش حذف سختی آب

در واقع یکی از روش های موثر حذف سختی آب و همچنین به عنوان پیش تصفیه آب از دستگاه سختی گیر آب مورد استفاده قرار می گیرد.

که در انتخاب نوع سختی گیر حتما از نظر کارشناس آب مورد استفاده قرار گیرد.

سختی گیر رزینی نیمه اتوماتیک

سختی گیر آب دارای چند نوع شیر چند راهه می باشد که یک نوع آن نیمه اتوماتیک می باشد.

ما در اصطلاح می گوییم سختی گیر نیمه اتوماتیک پس اتوماتیک بودن یا نبودن سختی گیر به شیر آن بستگی دارد.

کاربرد سختی گیر آب

وجود سختی در آب می تواند اثرات زیان آوری مخصوصا در صنایع وابسته به آب داشته باشد، پس در نتیجه باید با دستگاه سختی گیر به روش های استاندار و مهندسی از آب حذف گردد.

عملیات حذف سختی کربنات کلسیم (کربناتی) می تواند به طریقه دستگاه سختی گیر رزینی با افزودن مواد شیمیایی و همچنین به کمک رزین تبادل یون (رزین کاتیون و آنیون) انجام گردد.

و همچنین برخی از دیگر روش حذف سختی آب مانند الکترودیالیز، اسمز معکوس، تقطیر و انجماد هم موثر می باشند.

دستگاه سختی گیر تبادل یونی

در دستگاه سختی گیر تبادل یون فرآیند Ion Exchange که در آن یون های متصل به گروه های عامل باردار سطح یک جسم یا یونهای با بار مشابه در یک محلول که جسم جامد در آن قرار دارد، مبادله می شوند.

Ion Exchange مبادله برگشت پذیر می باشد و برای انجام آن لازم است که یک فاز جامد و یک فاز مایع در تماس با هم قرار بگیرند. جسم جامد نیز طوری انتخاب گردد که یون های آن با یونهای محلول هم علامت باشد.

آزمایش سختی آب

جهت آزمایش مقدار سختی آب لوله کشی و چاه ها و همچنین غنات و یا آب ورودی تجهیزات صنعتی و لوازم گرمایشی با شماره 09147633165 تماس حاصل فرمایید.

برای آزمایش سختی آب باید نمونه تازه (24 ساعت گذشته ) باشد تا آزمایش دقیق صورت گیرد.

محاسبه ظرفیت سختی گیر رزینی

ظرفیت سختی گیر از جهاتی بسیار حائز اهمیت چرا مقدار آبی را که قرار است سختی گیری کند و یا مقدار آبی که داریم نیاز به چه ظرفیت ستون سختی گیر دارد.

در سختی گیر تبادل یون محاسبه ظرفیت رزین و بازدهی آن بستگی به پارامتر های بسیار ی مانند نوع ماده تبادل کننده، کیفیت آب، مقدار مواد احیا کننده، نوع سطح جاذب جامد و زمان تماس جهت احیا داشته.

ظرفیت مواد تبادل یونی به طور کلی در محدوده meq/g ۲-۱۵ حدود kg/m3 ۱۰-۱۵ می باشد و احیای رزین های تبادل یون با کمک ۸۰-۱۶۰ کیلوگرم کلرور سدیم برای هر مترمکعب رزین به صورت محلول ۵ تا ۲۰ درصد و جریان l/min-m2 ۴۰ انجام می گردد.

انواع سختی گیر آب

سختی گیر های رزینی در دو نوع مختلف عرضه می شود که برخی از آنها را نام می بریم.

سختی گیر رزینی فلزی

سختی گیر فلزی از نوع آهن st-37 فولاد مبارکه و کربن استیل می باشد ولی برای مصارف خاص از نوع گالوانیزه و هات گالوانیزه نیز طراحی و ساخت می شود.

سختی گیر رزینی frp

سختی گیر frp که بیشتر برای مکان های کوچک و به دور از نور تابش مستقیم خورشید می باشند و فشار کم تری را نیز تحمل می کنند. و قیمت بیشتر نسبت به فلزی دارند.

شیر سلویید ولو سختی گیر چهار مرحله اصلی

در دستگاه سختی گیر رزینی شیر سولووالو دارای چهار مرحله اصلی می باشد:

بهره برداری از سختی گیر (Operation or Service): انجام عمل تبادل با عبور مایع از بستر رزین صورت می گیرد که تا رسیدن به حالت تعادل این مرحله ادامه دارد.

شستشوی معکوس (Backwash): بکواش با استفاده از آب در جهت عکس، که توده های به هم چسبیده رزین سختی گیر و ذرات ریز را جدا می کند و حباب گاز و هوا از آن خروج می کند.

احیا رزین سختی گیر (Regeneration): احیا رزین ها که با استفاده از یک محلول احیا کننده مناسب ( نظیر HCl یا NaCl و …) که بهترین آن سنک نمک با خلوص بالا می باشد است، که برای جایگزینی یونهادر رزین برای بهره برداری مجدد مناسب می باشد.

شستشوی نهایی (Rinsing) : در مرحله آخر عمل شستشوی نهایی برای جداسازی ماده احیا کننده که باقی مانده در رزین می باشد که با کمک آب انجام می گردد و رزین برای سختی گیری دوباره آماده می کند.

روش صحیح احیا سختی گیر

احیا رزین های سختی گیر آب از پروسه ای تشکیل می شود که اغلب به آن احیا می گویند ، که از پنج مرحله تشکیل می شود و ما سختی گیر را احیا نمی کنیم بلکه رزین های موجود در سختی گیر را احیا می کنیم.

قیمت دستگاه سختی گیر آب خانگی

جهت استعلام قیمت سختی گیر رزینی با کارشناسان الپیکالا تماس حاصل فرمایید.

قیمت سختی گیر آب پکیج
سختی گیر آب استخر
قیمت سختی گیر اتوماتیک
سختی گیر آب کولر
لیست قیمت دستگاه سختی گیر
سختی گیر رزینی آب خانگی

فیلتر سختی گیر آب خانگی
لیست قیمت دستگاه سختی گیر
قیمت دستگاه سختی گیر آب خانگی
سختی گیر مغناطیسی
قیمت سختی گیر پاکمن
نازل سختی گیر
سختی گیر آب استخر

نحوه شستشوی سختی گیر دستگاه اسپرسو
روش احیا سختی گیر رزینی pdf
سختی گیر آب اسپرسو
احیای رزین با نمک
شستن سختی گیر دستگاه اسپرسو
سختی گیر آب دستگاه اسپرسو
روش صحیح احیا سختی گیر
قیمت سختی گیر دستگاه اسپرسو