آموزش اسمبل سیستم کامپیوتر گیمینگ الپیکالا

چگونه کیس کامپیوتر جمع کنیم

ما در این مقاله قصد داریم تا شما رو با نحوه جمع کردن سیستم کامپیوتری به صورت آنلاین آشنا کنیم، در ابتدا باید بگم این کار اصلا سخت نیست و تنها با کمی مطالعه و تمرین و دیدن این مقاله می تونید به تنهایی سیستم کامپیوتری خود رو اسمبل کنید.

اگر خودتان می خواهید این کار رو انجام بدید، ابتدا باید به موارد مقدماتی رو در این مقاله بیاموزید.

لطفاً توجه داشته باشید که دستورالعمل های مونتاژ کامپیوتر به صورت نامفهوم و سنگین نوشته نشده است. پس ، به مراحل توصیه شده ما توجه داشته باشید تا به مشکل بر نخورید.

انتخاب قطعات مناسب کامپیوتر

اول انتخاب کامل و صحیح قطعات کامپیوتر می باشد. ما در اینجا سیستم به مشخصات و کانفیگ زیر در نظر گرفته ایم.

راه اندازی باندل سیستم کامپیوتری

گیره جای CPU را روی مادربرد قفل کنید و سپس آن را به سمت بالا بکشید تا قطعه پلاستیک پوشاننده پین ​​های پردازنده برداشته شود و همچنین برای نصب CPU ، اطمینان حاصل کنید که شکاف روی تراشه (حتما یک طرف PCB سبز CPU دارای یک تورفتگی کوچک ) قرار بگیرد.

نکتنه : راه دیگر برای اطمینان از نصب صحیح سی پی یو ،این است که مثلث کوچک طلایی رنگ روی تراشه با مثلث موجود در مادربرد مطابقت داده شود.

بعضی از مادربردها امکان دارد که این مثلث را نداشته باشند. در این حالت شما ، گوشه ای از آن را بیابید که کاملا گوشه آن نیست و بعد اهرم را ببندید.

نصب فن CPU

نصب فن CPU کولر می تواند قبل یا بعد از قرار دادن مادربرد در کیس انجام گیرد.

در این مدل سیستم ، ابتدا ما به نصب فن می پردازیم. هر نوع فن سی پی یو متفاوت می باشد ، بنابراین برای انجام مراحل مناسب حتما از دفترچه راهنمای فن سی پی یو کمک بگیرید. یک صفحه پشتی هست که پشت مادربرد قرار می گیرد.

توجه داشته باشید به طور کلی ، نصب فن CPU با چهار تا پیچ در اطراف سوکت انجام می شود. حتما آنها را باید سر جای خود محکم کنیم.

برخی از کولر CPU دارای خمیر سیلکون سی پی یو (TIM) می باشد که بهتر از آن استفاده کنید برای اینکار به اندازه یک نخود یا کمی بیشتر در وسط سی پی یو بریزید و بعد فن را روی آن قرار داده و بصورت افقی روی سی پی یو بکشید تا یکنواخت شود.

هنگام نصب کولر CPU ، یک پیچ و سپس آن را به صورت مورب محکم کنید تا همه گوشه ها نیز به طور یکنواخت خمیر سیلکون آغشته شوند.

نحوه صحیح نصب ram روی مادربرد

بهترین راه برای نصب ، رم سه نکته ساده وجود دارد. باز کردن دو پایه در کنار شکاف و در هنگام قرار دادن ماژول RAM. اطمینان حاصل کنید که پین ​​ها درست داخل شیار قرار دارند و می توانید آن را در محل قرار داد.

برخی از مادربردها یک شیار دارند که فقط در یک طرف آنلاک می شوند.

اگر RAM را خریداری کردید که در فرکانس های بالاتر از 2133MHz (سیستم های DDR4) کار می کند ، به کتابچه راهنمای مادربرد خود مراجعه کنید تا ببینید آیا می خواهید پروفایل های XMP را فعال کنید ، که به RAM اجازه می دهد تا با سرعت اسمی خود عمل کند. در غیر این صورت ، تنظیم پیش فرض سیستم در 2133MHz خواهد بود.

قرار دادن مادربرد داخل کیس کامپیوتر

همانطور که ما می خواهیم مادربرد را داخل کیس قرار دهیم ، نصب سپر I / O را فراموش نکنید. آن را داخل کنید و به جای آن فشار دهید.

قبل از قرار دادن مادربرد در کیس ، مطمئن شوید که قفل مادربرد نصب شده است ، در صورتی که قبلا وجود نداشته باشد. اگر اینگونه نیست ، به جعبه لوازم جانبی موجود بروید.

اتصال برق cpu در جایی کنار پردازنده می باشد که 4 پین و در برخی مواقع 8 پین می باشد.

نصب هارددیسک در داخل سیستم

برای نصب هارددیسک در جای خود باید به این نکته توجه داشت که برخی از کیس ها داری براکت مخصوص 3.5 اینچ برای جا زدن هارددیسک هستند که باید از آن استفاده شود و در صورت استفاده از هارددیسک با سایز هد 2.5 اینچ و یا SSD هم از براکت مخصوص خود باید استفاده گردد.

نصب کارت گرافیک کامپیوتر

کارت گرافیک یک بخش بزرگ و سنگین ( در صورت اسمبل کیس گیمینگ) است. به دنبال طولانی ترین و بالاترین شکاف PCIe در مادربرد باشید. در سمت چپ ، شاخه های انگشتی قرار دارد که قفل شکاف را در جای خود قفل می کند. کارت را به سمت بالا بکشید آنها را به همان روال نصب کنید.

اتصال سیم ها مادربرد کامپیوتر

در این مادربرد از کابل برق مادربرد 1 x 24 پین ، کابل برق CPU 1 x 8 پین ، کابل برق VGA 1 x 8 پین و کابل برق SATA 1 x استفاده کردیم. اگر قطعات و فن های اضافی دیگری دارید ، حتما کابل برق 4 پین / Molex را نیز نصب کنید.

همه چیز را به آن وصل کنید. هر مولفه ای که نصب کردید به نوع دیگری یا نیاز به برق دارد. به عنوان مثال RAM نیازی به اتصال برق ندارد. نمایش داده شده در اینجا کابل مادربرد 24 پین است.

این کابل برق 8 پین CPU است.

اتصال کابل برق کارت گرافیک

کارت ویدیوی شما نیز به قدرت احتیاج دارد. از هر آنچه لازم است ، مانند کابل برق 8 پین ، در اینجا نشان داده شده استفاده کنید. برخی از کارتهای گرافیکی به دو کانکتور برق نیاز دارند ، مانند یک پین 8- و 6 پین.

نصب کابل ساتا در کامپیوتر

نصب کابل دیتا که کابلهای SATA مورد نیاز درایو هارددیسک و نوریمی باشد را به مادربرد وصل کنید در آخر ، شما باید همه اتصالات صفحه جلویی ، مانند USB ، HD Audio و سوئیچ پاور را که در پایین مادربرد قرار دارد وصل کنید. برای نصب صحیح اتصالات به کتابچه راهنمای مادربرد خود مراجعه فرمایید.

به عنوان آخرین مرحله برای اسمبل کیس گیمینگ ، کابل های خود را مرتب کنید.

راه اندازی سیستم اسمبل شده

برای راه اندازی کامپیوتر اکنون که کار خود را تمام کردید ، لوازم جانبی خود را وصل کرده و کلید پاور را در قسمت منبع تغذیه در حالت روشن قرار دهید. و استارت بزنید اگر همه کار را درست انجام داده باشید ، چراغ ها روشن می شوند و فن ها شروع به چرخش می کنند.

کیس اسمبل شده را به یک صفحه نمایشگر وصل نمایید تا از کار تصویر بگیرید و از اینجا به بعد فقط نصب سیستم عامل است که اغلب ویندوز می باشد باقی می ماند که از طریق CD یا فلش USB انجام می شود و نصب نرم افزار های دیگر و درایور ها.