آموزش صحیح نگهداری از باتری لپ تاپ در هنگام شارژ الپیکالا

آموزش صحیح نگهداری از باتری لپ تاپ در هنگام شارژ در مقالات آموزشی الپیکالا

باطری به عنوان پرمصرف ترین وسیله در لپ تاپ بسیار آسیب پذیر است و شما باید بدانید که چطور با آن مدارا کنید تا کمتر آسیب ببیند.

باتری لپ تاپ از سلول های با نام Li-ion تشکیل شده است که با توجه به ظرفیت باتری و مدل لپ تاپ، تعداد و مشخصات این سلول ها متفاوت است.

باتری لپ تاپ

بسیاری از افراد فکر می کنند که تمامی مشکلات یک باتری با تعویض این سلول ها قابل حل خواهد بود، اما باید بدانید که این کار به هیچ وجه آسان نیست

نحوه استفاده درست از باتری لپ تاپ

به عنوان نمونه اگر در انجام این کار از استانداردهای موجود پیروی نکنید

ممکن است در حین استفاده از لپتاپ، باتری آتش گرفته یا منفجر شود.

پس بهتر است به جای این که به فکر تعمیر باتری لپ تاپ خود باشید، به این موضوع فکر کنید که چگونه می توانید

با استفاده بهتر، جلوی خراب شدن زود هنگام آن را بگیرید. مدام شارژ نکنید.

استفاده از لپ تاپ در محل کار

در حال حاضر بیشتر کاربران حتی در محیط های کاری هم ترجیح می دهند که از لپ تاپ شخصی خودشان استفاده کنند. اما شارژ باتری لپ تاپ یا

شاید بتوان گفت نحوه درست شارژ کردن آن یک معضل اساسی در میان کاربران شده است.

بسیاری از کاربران با شارژ مداوم به باتری ضربه می زنند و برخی دیگر با مصرف تا حد آخر شارژ، به نوع دیگری باعث کاهش طول عمر باتری خواهند شد.

بهتر است در حین استفاده از لپ تاپ، از شارژر استفاده کنید که باطری در حالت استراحت قرار گیرد.

راه افزایش عمر باتری

هرچقدر از باطری کمتر استفاده کنید، عمر آن افزایش میاید. نکته بسیار مهمی که بعد از خرید لپ تاپ باید به آن توجه داشته باشید

این است که آن را روشن بگذارید تا شارژ آن به صورت کامل به اتمام برسد، بعد از این که خاموش شد، لپتاپ خود را به مدت 12 ساعت به شارژ بگذارید

و در حین این مدت از آن استفاده نکنید. یادتان باشید اگر باتری شما مدام در حال استفده، دشارژ شدن و سپس شارژ باشد، از طول عمر آن به سرعت کاسته خواهد شد.

رابطه مستقیم صفحه نمایش و مصرف باتری

شاید شما هم جزو آن دسته از کاربران باشید که عادت دارید هنگام کار با سیستم، نور صفحه نمایش لپ تاپ را تا بیشترین حد ممکن بالا ببرید و با نور زیاد کار کنید.

بهتر است نور لپ تاپ را در حد امکان کم کنید. البته برخی از آن ها هم می توانند قابلیتی را برای بهبود عملکرد CPU و سیستم خنک کننده لپ تاپ در اختیار شما قرار دهند.

ایجاد تعادل در مصرف این انرژی ها، می تواند برای شما بالاترین میزان طول عمر باتری را به ارمغان بیاورد.

تعویض و راه اندازی و نگه داری باتری نو

حتما برای شما هم پیش آمده که بعد از چند سال باطری لپ تاپ تون نیاز به تعویض پیدا کنه برای اینکار باید به چند نکته توجه داشته باشید.

باید باطری را از جای مطمئن و معتبر خریداری کنید اینکار باعث می شه در هنگام خرید باطری از کارشناسان مشاوره بگیرد تا باطری با آمپر و ولتاژ مناسب رو تهیه کنید.

و هم باعث می شود شما هنگام خرید از فروشگاه برگه گارانتی باطری رو دریافت کنید. بعد از خرید باطری اگه قرار است

باطری رو به این زودی روی لپ تاپ نصب نکنید نصب و حداقل 50 درصد باطری شارژ داشته باشد و بعد آن را از دستگاه جدا کنید.

لپ تاپ های مختلفی هستند که باطری های یکسان از نظر ظاهری دارند امام ولتاژ و آمپر آنها متفاوت در نتیجه به دستگاه شما آسیب می زند و خود باطری هم عمر کوتاهی خواهد داشت.

وقتی با لپ تاپ بازی می کنی باتری رو دربیار

موقعی که دارید با لپ تاب بازی می کنید، کارت گرافیک، سی پی یو، رم، هارد، نمایشگر خلاصه همه قطعات همزمان درگیر میشن. تو این شرایط اگه شارژر به لپ تاب وصل نباشد باطری به اصطلاح لگ می زند. یعنی رون اجرا نمیشه.

دلیلشم این است که باطری نمیتونه همزمان برق همه قطعات رو تامین کنه و بهش فشار وارد میشه… از اون طرف هم اگه شارژر به لپ تاپ وصل باشه درسته که بازی روان تر اجرا میشه اما بازم باطری درگیر شارژ و دشارژ میشه و بهش فشار میاد،

بنابراین بازی زیاد با لپ تاب می تواند به باطری لپ تاپ صدمه بزند از طرف دیگه هر لپ تاب مخصوص کار مشخصی طراحی شده و شما نمی تونید توقع داشته باشید یک لپ تاب با قطعات معمولی بازی سنگینی مثل کرایسیس رو با تمام جزئیات اجرا بکند !

بنابراین اگه شما با یک لپ تاپ معمولی بازی سنگین و یا نیمه سنگین اجرا بکنید ممکنه کارت گرافیک یا سی پی یو بیش از حد داغ بشه و حتی بسوزد

بنابراین توصیه می کنم اگه خیلی اهل گیم هستید ایکس باکس یا پلی استیشن بخرید یا اینکه یک کیس کامپیوتر و یا لپ تاپ گیمینگ بخرید و با خیال راحت بازی کنید.

مطالب مرتبط با مقاله باطری لپ تاپ

استفاده از لپ تاپ بدون باتری
تنظیمات باتری لپ تاپ
آیا استفاده از لپ تاپ در هنگام شارژ ضرر دارد
تنظیمات باتری لپ تاپ در ویندوز 10
چگونه عمر باتری لپ تاپ را افزایش دهیم
مدت زمان نگه داشتن شارژ باتری لپ تاپ

شارژ اولیه باتری لپ تاپ نو
باتری داخلی لپ تاپ ایسوس
باتری های جدانشدنی لپ تاپ
لپ تاپ چند ساعت باید شارژ شود
بازی با لپ تاپ در حال شارژ
شارژ اولیه لپ تاپ چند ساعت است