تاثیر مفید نوشیدن قهوه در متابولیسم قند خون انسان الپیکالا

در این مقاله می خواهیم شما رو با انواع فواید قهوه آشنا کنیم

نوشیدن چندین فنجان قهوه در روز کمک به متابولیسم قند خون در بدن می‌کند که حاکی از مطالعات انجام شده می باشد.

اولین مطالعه و پژوهشی است که نشان داده قهوه می تواند برای دیابت نوع دوم مفید واقع گردد توسط Rob Van Dam از دانشگاه آمستردام صورت گرفته.

تاثیر نوشیدن قهوه تلخ روی دیابت

بر اساس این تحقیق افرادی که حداقل ۷ فنجان قهوه در روز می‌نوشند ۵۰ درصد کمتر از دیگران احتمال دارد که به دیابت مبتلا گردند.

البته طبق گفته های Van Dam بد نیست که اکثریت افراد مقدار متعادل قهوه مصرف کنند.

ولی این تحقیق جدید باید با مطالعات و پژوهش های دیگر تأیید گردد و فقط به این یافته جدید نمی توان بسنده کرد و این به این معنی نیست که افراد باید مقدار زیادی قهوه در روز مصرف کنند.

آیا قهوه برای افراد دیابتی ضرر دارد

این جمله که می گوید :نوشیدن یک فنجان قهوه یا بیشتر ممکن است خطر ابتلا به دیابت را کاهش دهد توسط بررسی های محققان هلندی اعلام شده بود را مورد بررسی قرار می دهیم.

دانشمندان در آمستردام ترکیبات موجود در قهوه به سوخت و ساز قند در بدن ما کمک می‌کنند و از همین جهت نیز موجب کاهش خطر انواع دیابت می‌گردد که ۱۳۰ میلیون نفر در جهان به آن مبتلا می باشد.

آیا قهوه قند خون را بالا می برد؟

حالا سوال اینجاست که قهوه برای دیابتی ها مضر است یا خیر

خیر!

آیا افراد دیابتی می توانند قهوه تلخ مصرف کنند:

با در جریان گذاشتن پزشک معالج این امر می تواند امکان پذیر باشد.

قهوه ضد دیابت

قهوه ضد دیابتی ایا وجود دارد بیاید یک جور دیگه موضوع رو بیان کنیم. فرقی نمی‌کند قهوه به صورت کاپوچینو، اسپرسو یا نسکافه باشد، قهوه حاوی مواد معدنی بوده که مثل منیزیم، پتاسیم و دیگر مواد مغذی دارای فواید درمانی فراوانی می باشد.

Van Dam و همکارانش نمی‌دانند کدام یک از ترکیبات مؤثر قهوه هستند که علیه بیماری دیابت فعالیت می‌کنند و یا یا این ترکیبات چگونه باعت کاهش دیابت در افراد می شوند

وقتی مصرف قهوه را با خطر دیابت بزرگسالان دیابت نوع دوم بررسی کردند، به این نتیجه رسیدند که هر قدر افراد ، بیشتر قهوه مصرف می کنند، خطر ابتلا آنها به بیماری دیابت کمتر می گردد.

در ادامه – دیکشنری قهوه

آیا قهوه قند خون را بالا می برد
قهوه و دیابت نوع 2
رابطه دیابت و قهوه
قهوه تلخ ودیابت
قهوه و دیابت نوع 1